2.5.2024

rajnet

   

rubriky

Region
Města a obce
Turistický servis
Ochrana přírody
Památky
Tipy na výlet
Cykloservis
Zajímavosti
Představujeme
Lidé
Historie kraje
Názory
Odjinud
Rozhovory
Různé
Redakční zprávy
Archiv článků

RajNet

Redakce
Ikonka RajNetu
Napište nám
Hlavní stránka
Archiv článků

Turist. informace

INFOCENTRA
MUZEA v regionu
DOPRAVA

HRADY

Valdštejn
Kost
Trosky
Valečov
Frýdštejn
Rotštejn
Bradlec
Kumburk

ZÁMKY

Mnichovo Hradiště
Dětenice
Humprecht
Hrubý Rohozec

RajNet - Český ráj

Rajnet on-line

Rajnet si nyní čte 2816 lidí.

Počet přístupů

1998

audity

RajNet

Nastavit RAJNET jako startovací stránku. Nastavit na start

Nastavit RAJNET do oblíbených položek. Do oblíbených

novinky e-mailem

Výpis komentářů k článku : Dálnice pod Troskami? Existuje studie trasy R35, informací je minimálně.

Dálnice pod Troskami [ODPOVĚDĚT]
Mgr. Miroslav Beran - 20.3.2003 22:56:55
Jistěže jsem motorista. Jízda na Jičín, Hořice a Hradec Králové je utrpením, i když vlastním automobil staršího data výroby...každou chvíli je při průjezdu osadou omezení rychlosti. Jestliže však "prověřím" svoji "stupnici hodnot",převáží - nad utilitárním přístupem běžného motoristy - imperativ přístupu ekologického a esteticko-krajinného! Řečeno lidově: raději se budu do Jičína "courat" "padesátkou", než abych položil "na lopatky" vyjímečný krajinný ráz Českého ráje včetně neblahých ekologických dopadů při realizaci dálnice! Protože vím, že betonová lobby má v naší zemi velice mocný hlas,pak v horším případě by byla výhodnější tzv. "severní varianta"... vždyť pojem orné půdy po r.1990 nic neznamená,zemědělství zakrátko ( se vstupem do EU) dostane "ránu z milosti" - nerad politizuji, ale taková je realita.. Závěrem: jsem proti stavbě dálnice! Mgr. Miroslav Beran.
Nadpis [ODPOVĚDĚT]
jarka - 19.3.2003 22:03:34
Zajímavý článek.
Nadpis [ODPOVĚDĚT]
jarka - 19.3.2003 22:02:42
Zajímavý článek.
Nová silnice [ODPOVĚDĚT]
Pavel - 19.3.2003 10:18:54
Delší dobu se zájmem sleduji tuto rubriku a chtěl bych taky něčím přispět. Předně si můsíme říct, že budoucí silnice má vést mimo CHKO většinou po pozemcích, kde je prováděno intenzivní zemědělství, (tuším devastující veškerý bioživot ve velké míře), krajině posázené ohavnými boudami bývalých JZD, na které je opravdu smutný pohled. Myslím, že silnice posazená do zeleně v tomto ohledů může obstát. Dálnice jsou dnes považovány za nejbezpečnější a ekologicky nejpřijatelnější cesty pro automobilovou dopravu. Dálnice z Norimberku do Frankfurtu n.M. protíná národní park Spessart a vůbec se nedá říct, že by to území bylo zničené nebo trpělo tam, z důvodu velmi husté tranzitní dopravy, nezájmem turistů. Co se týká omezování dopravy tak si myslím, že to je cesta o 100 let zpátky. Možnost pohybovat se a levně přepravovat zboží je naprostá definice světa, ve kterém žijeme, je to tření na trhu, proč chceme kupovat a kupujeme zboží levněji, i když se vyrábí na druhém konci světa. Jsem realista a myslím, že si nemůžeme dovolit uzavřít se do rezervací, které jsou možná někde v americe, kde stovky kilometrů nejsou žádná lidská sídla. Evropa se vyvíjela historicky zcela odlišně. Dnešní trasa silnice odpovídá době, když se mezi Turnovem a Jičínem proháněly koňské povozy a nová silnice je logickým vyústěním dnešních a budoucích potřeb. Možná to odmítnete, ale ochrání přirozená vesnická sídla podél stávající silnice, kde se skoro nedá žít. Pokud zakonzervujeme současný stav lidé odejdou žít někam, kde budou mít klid a na středy vesnic, kde byl život, bude pohled jako na ty chátrající družstevní haly. Trasa silnice přes Mnichovo Hradiště je nepřirozená, delší a naprosto zbytečná investice, protože pro dopravu nebude atraktivní. Myslím, že ochrana přírody se musí dělat s rozumem, vyvarovat se extrémů, které tady hojně zaznívají. Jinak může přístí téma Banánových rybiček znít "Jak přežít ochranu přírody".
odpověď Petrovi [ODPOVĚDĚT]
Mila Bernat - 19.3.2003 9:11:32
Petře, jestli si myslíš, že Chlumci nad Cidlinou pomůže dálnice, je to tvůj názor a máš na něj právo. Jarda, Pavel, Karel, já i mnoho signatářů petice občanů proti dálnici však vyjadřujeme odpor k záměru vést dálnici mikroregionem Český ráj, nepřejeme si kamionový tranzit v Českém ráji. Ke tvým argumentům: Nevím, jestli Český ráj znáš, ale krajina Českého ráje se nedá srovnávat s krajinou na jih od Březiny na Prahu, kudy R 10 vede. Silnice R10 prostě protíná bývalé rovinné zemědělské pozemky, avšak v některých místech se přímo dotýká i bytové zástavby.Hlavně, silnice R10 je již hotová a nelze na ní nic změnit. A nevěř tomu, že Západ je ekonomicky vyspělý jenom proto, že tam jsou dálnice úplně všude, jak ty říkáš. Dálnice v Alpách není nic nádherného a přírodě prospěšného ani bezpečného, tragický požár v tunelu si dobře pamatuji. Tím, že zničíme přírodní a historické unikáty, Evropu nedohoníme.
Re: jardovi [ODPOVĚDĚT]
Karel - 18.3.2003 12:21:58
Výstavba dálnic nic neřeší,za pár let bude dálnice plná a bude se muset zase rozšířit.Nakonec bude vše placaté a zabetonované.Jediné řešení je omezit nesmyslnou a zbytečnou dopravu,nepřevážet věci které mohu vyrobit na místě.Bude také nutné stanovit jednotnou pracovní dobu,tak aby šlo efektivně využívat hromadnou dopravu.Není možné,aby si každý jezdil sám v osobním autě,jak ho napadne.Rovněž zákaz kamionů nad nějakou rozumnou hmotnostní a rozměrovou hranici by pomohl víc než nová dálnice.
jardovi [ODPOVĚDĚT]
Petr - 17.3.2003 18:33:29
jestli jses z Chlumce nad Cidlinou a protestujes proti dalnici, tak je to trochu nepatricny. Kazdy prece vi, jak je stara silnice precpana, jak kolony kamionu projizdi mestem a ostatnimi vesnicemi. Proto dalnice tam zivotni prostredi musi zlepsit, doprava se odvede mimo primy kontakt s lidmi. Stejne taky argumemt, ze jicinska dalnice bude videt odevsad z ceskeho raje a tak ho znici je prehnany. Prijde snad nekomu znicena krajina kolem Drabskych svetnicek, kdyz tam vede dalnice R 10? Proboha lidi, vzpamatujme se a podivejte se do sveta, vsude na zapade jsou dalnice uplne vsude a i pro to jsou tak ekonomicky vyspeli. Prijde snad nekomu, ze treba alpy jsou znicene, kdyz tam vede husta sit dalnic? Me tedy rozhodne ne, vystavbu dalnic podporuju, je potreba dohnat v dopravni dostupnosti Zapadni Evropu, nebo k nam brzy nikdo neprijede.
Informací přibývá !!!! [ODPOVĚDĚT]
Miloslav Bernat - 6.3.2003 12:37:36
Čtěte výzvu MUDr. Jana Brendta uveřejněnou 5. března 2003 v Pojizerských listech pod názvem Podržme si demokracii !!! Čtěte tiskové zprávy občanského sdružení S drakem rval se Michael !!! Čtěte poslední HOT, rubriku Skřipec !!!
Nadpis [ODPOVĚDĚT]
Pavel - 20.2.2003 21:15:01
Jsem proti dalnici,veškerou krásnou krajinu zničíte.
Jsem proti dálnici [ODPOVĚDĚT]
Jarda - 20.2.2003 11:34:34
Nedovedu si představit, že někoho může vůbec napadnout vybudovat mezi Jičínem a Turnovem takové hrozné monstrum jako je dálnice nebo rychlostní komunikace. Já jsem konkrétně z Chlumce nad Cidlinou a krajina kolem našeho města není zdaleka tak krásná jako Český ráj, ale i tu má vést dálnice z Hradce Králové do Poděbrad. Zásadně jsem proti. Vždyť ničit tak nádhernou krajinu, kde žije spousta živočichů je prostě hřích. Pokud bude v mojich silách budu vždy proti výstavbě dálnice mezi Jičínem a Turnovem, protože Český ráj je tím nejkrásnějším místem naší republiky a je skutečně rájem turistů, cykloturistů, ale i různých živočichů.

Přidat komentář


***


Český ráj : Název Český ráj vznil přibližně kolem roku 1870 v Lázních Sedmihorkách nedaleko Turnova. Mezi tehdejší lázeňské hosty patřívali přední představitelé českého kulturního a společenského života.  Tito vlastenci, prodchnuti doznívajícím národním obrozením a romantismem té doby, vyjádřili svůj obdiv okolí Sedmihorek a nazvali je Českým rájem. Tento romantický název se stal tak oblíbeným a vžil se natolik, že se stal turistickým pojmem pro celou rozsáhlou oblast severovýchodních Čech



RajNet - vydává redakce.        -